روش تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش ها - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
روش تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش ها 2017-09-28 همواره مکانهایی هستند که بخاطره مجاورتشان با انواع گازروش تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش ها - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | همواره مکانهایی هستند که بخاطره مجاورتشان با انواع گاز
روش تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش ها
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

روش تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش ها

همواره مکانهایی هستند که بخاطره مجاورتشان با انواع گاز ها و دستگاه های مختلف دارای الکتریسیته ساکن می باشند که با وجود این خطر انفجار را به همراه دارند .

تا به حال برای شما هم پیش آماده است که هنگام نزدیکی دست شما با یک وسیله احساس برق گرفتگی به شما دست می دهد .این پدیده همان چیزی است که در فیزیک به تخلیه الکتریسیته ساکن گویند .

یکی از مشکلاتی که در اکثر اماکنی که دارای پوشش های اپوکسی هستند با آن مواجه هستیم وجود الکتریسیته ساکن است .

بنابراین شرکت های مختلف مصالح ساختمانی همیشه به دنبال تدابیری هستند که بتوانند این الکتریسیته ساکن را از بین ببرند که از این قضیه کفپوش های اپوکسی مستثنی نیستند .

مهم ترین مکانی که همیشه در مجاورت انواع گز های بیهوشی و .. است اتاق های عمل هست که میتواند خطراتی را به دنبال داشته باشد .

یکی از راه حل هایی که میتوان برای استفاده در اتاق های عمل نام برد استفاده از کفپوش های آنتی استاتیک و کانداکتیو است.

این نوع پوشش ها ی اپوکسی بار الکترواستاتیکی که بر اثر اصطحکاک وسایل و رفت و آمد افراد به وجود می آید را به حداقل خود میرسانند و دارای مقاومت الکتریکی کنترل شده ای هستند .

حفره و منافذی که در این نوع پوشش ها هستند نقش پخش کننده ی بار الکتریکی را دارند که دارا بودن این ویژگی دارای اهیمت بالایی است.

راه هایی برای آزمایش این پوشش ها هست که میتواند اعتماد سازی کند بین کارفرما و مجری پوشش.

این آزمایش را میتوان با دستگاه هایی که دارای ولتاي ظاهری مدار باز VDC500 می باشند انجام داد. دقت این وسیله باید تا 10% باشد .

روش تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش ها:

روش آزمایش این نوع پوشش ها بدین صورت است که الکترود ها را در دو منظقه مربع شکل با جوانب حدودا 25 میلی متری قرار میدهند به صورتی که فاصله ی بین دو لبه روبروی هم 50+5 میلی متر باید .سپس اتصالات فلزی را به الکترود ها وصل کرده و مقاومت را می سنجند.